Cara Mengetahui Sama Ada Contact Lens Tiruan ataupun Tidak

Cara Mengetahui Sama Ada Contact Lens Tiruan ataupun Tidak | Assalamualaikum & salam sejahtera. Walaupun Murni ni mengalami masalah rabun, setakat ini  tak pernah lagi guna contact lens. 

Korang yang nak pakai contact lens bagi sebab-sebab tertentu yang tak dapat dielakkan kena berhati-hati tau takut nanti terbeli yang tiruan pulak. Senang je rupanya nak tahu sama ada contact lens tu tiruan ke tak. 

Cara Mengetahui Sama Ada Contact Lens Tiruan ataupun Tidak


Cara Mengetahui Sama Ada Contact Lens Tiruan ataupun Tidak


Hati2. jangan beli lens dengan harga yang terlalu murah. berkemungkinan besar ia adalah lens buatan China. Lens tiruan, BAHAYA. Warnanya boleh tertanggal dalam mata. sebelum pakai try colet kan lens guna cottonbutt yang telah dibasahkan dengan air pencuci Lens untuk menguji sama ada ia selamat dipakai atau tidak. Kalau warna dia tanggal dari lens mcm dalam gambar ni, bermakna ia tidak selamat untuk digunakan. Pastikan Lens yg korang beli BUKAN buatan CHINA. - Awas Prodak Kecantikan Yang Berbahaya.

Jangan jadi orang yang rugi, kalau mata tu dah elok-elok tak ada masalah, janganlah gatal tangan nak cuba pakai. Sayangilah mata anda. Ok!


3 ulasan: