Isnin, September 14, 2015

Bukan Semua Rakyat Malaysia Boleh Terbang

Bukan Semua Rakyat Malaysia Boleh Terbang | Assalamualaikum & salam sejahtera. Alahai title kemain lagi cik Murni, ingat manusia ni ada sayap macam burung sesuka hati terbang bebas di awan biru. Eh! title tu sebenarnya ada maksud lain tau, Murni nak share bagaimana korang boleh membuat Semakan Status Perjalanan khasnya kepada peminjam PTPTN.

Bukan Semua Rakyat Malaysia Boleh Terbang 

Untuk pengetahuan korang PTPTN telah mengambil tindakan tegas dengan bertindak untuk menyenaraihitamkan atau 'blacklist' mana-mana peminjam ingkar daripada keluar negara dengan kerjasama Jabatan Imigresen Malaysia.

Semakan Status Perjalanan

Korang yang nak cek status boleh ke tak terbang di atas awan biru, bolehlah ke Portal Rasmi Jabatan Imigresen Malaysia klik SINI

Bukan Semua Rakyat Malaysia Boleh Terbang
Semak Status Perjalanan di Portal Rasmi Jabatan Imigresen Malaysia

Nasib baiklah Murni tak konvo lagi, terlepas jugaklah dari sekatan perjalanan ni. Selepas 6 bulan tamat pengajian nanti bertabahlah hati untuk bayar balik hutang ye cik Murni, sobsss. 

2 ulasan:

  1. kan..sama la dgn Mieza pun..pening memikirkan mcm mna nak byr balik..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga dipermudahkan sgala urusan lepas konvo nnt :)

      Padam