Bila Kau dah Berjaya

Bila Kau dah Berjaya | Assalamualaikum & salam sejahtera. Pesanan untuk diri Murni sendiri dan untuk korang sekali bilamana korang dah berjaya kelak.


‎randomthoughtviatumblr‬ : Bila Kau dah Berjaya
gambar sekadar penghias entri


"aku bagi tau kau ni, bila kau dah berjaya esok, tak kira lah, kau berjaya apa benda sekali, aku bagi tau ni, ingat sampai mati, jangan pernah pandang rendah dekat orang lain. Jangan ingat mentang mentang kau dah senang, kau boleh hina orang lain, hidup dekat dunia ni macam roda, sekejap Allah letak kau dekat atas, sekejap Allah letak kau dekat bawah. Kau duduk dekat atas ke, kau duduk dekat bawah ke, dua-dua sebagai ujian. Allah, kalau nak tarik balik semua kesenangan kau bila-bila ja. Sebab apa aku kata macam tu? Sebab kita tak tahu bila Allah angkat darjat dan maruah diri seseorang. Kau pandang rendah dekat orang, sebenarnya kau tengah menghina diri kau sendiri."

kredit tumblr

1 ulasan:

  1. patutnya bila kat atas pandang bawah, bukan yang lagi atas

    BalasPadam